06.09.2018
" Нова драма" на рубежі XIX- початку XX ст.
https://padlet.com/natashazakapko72/ciebr3qkp6b8
17.08.2018 До вашої уваги!
https://pidruchnyk.com.ua/
18.05.2018. УВАГА! Література, яку рекомендовано прочитати до початку 11-го класу:
Гéнрік ÍБСЕН (1828–1906). «Ляльковий дім»
Франц КÁФКА (1883–1924). «Перевтілення»
Джеймс ДЖОЙС (1882–1941). «Джакомо Джойс»
Михáйло БУЛГÁКОВ (1891–1940). «Майстер і Маргарита»
Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...»
Ґійом Аполлінéр (1880–1918). «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй»
Федерíко Гарсíа ЛÓРКА (1898–1936). «Балада про чорну тугу», «Гітара», «Газела про темну смерть», «Касида про сон під зорями»
Олексáндр БЛОК (1880–1921). «Незнайома», «Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи»
Аннá АХМÁТОВА (1889–1966). «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм»
Борúс ПАСТЕРНÁК (1890–1960). «Визначення поезії», «По стіні збігали стрілки...», «Зимова ніч»
Бертóльт БРЕХТ (1898–1956). «Життя Галілея»
Альбéр KAMЮ (1913–1960). «Чума»
Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ (1899–1961). «Старий і море»
КАВАБÁТА Ясунáрі (1899–1972). «Тисяча журавлів»
Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (1928-2014). «Сто років самотності»
Мúлорад ПÁвич (1929-2009). «Дамаскин»
Пáтрік Зюскінд. «Запахи, або Історія одного вбивці»
Для вивчення напам’ять
- 1-2 вірш за вибором учня
28.02.2018 . УВАГА! Для вивчення напам’ять: 3 вірші за вибором учня (Шарль БОДЛÉР, Поль ВЕРЛÉН, Артюр РЕМБÓ)
06.02.2018. Триває підготовка до контрольної роботи за твором Л.М.Толстого " Анна Кареніна"
Питання за романом Л.Толстого «Анна Кареніна»
1. Центральною в романі «Анна Кареніна» є проблема:
А) нерівності різних прошарків тогочасного російського суспільства;
Б) помсти;
В) реформ селянського життя;
Г) розпаду сім’ї.
2. Сюжет роману «Анна Кареніна» завершується:
А) закоханістю Анни у Вронського;
Б) втечею Анни від чоловіка і сина;
В) залізничною катастрофою, в яку випадково потрапила Анна;
Г) самогубством Анни на залізниці.
3. Своєрідним автобіографічним портретом письменника в «Анні Кареніній» є образ:
А) Вронського;
Б) Кареніна;
В) Левіна;
Г) Облонського.
4. У романі «Анна Кареніна» йдеться про історію жінки, яка:
А) переступила через загальноприйняті правила;
Б) повстала проти світських умовностей;
В) скоїла кримінальний злочин;
Г) стала жертвою власних пристрастей і безжальних законів вищого світу.
5. Упізнайте героя за цитатою з тексту:
А) «не лише любили усі ті, хто знав його за його добру, веселу вдачу і безперечну чесність, але в нім, в його вродливій, світлій зовнішності, блискучих очах, чорних бровах, волоссі, білизні і румянці обличчя, було щось, що фізично діяло доброзичливо і весело на людей, які зустрічалися з ним»;
Б) «для мене, сільського жителя, усе це дико, як нігті того пана, якого я бачив у тебе»;
В) «це – один із найкращих зразків золотої молоді петербурзької»;
Г) «дуже цілісна людина»;
Д) «невисокий, ладно складений брюнет, з добродушно-вродливим, надзвичайно спокійним і несхитним обличчям»;
Е) «… не тому, що вона була надто гарна, не через витонченість і скромну грацію, які були в усій її фігурі, але тому, що у виразі миловидного обличчя було щось особливо ласкаве і ніжне»;
Є) «щоразу, коли він стикався із самим життям, він відсторонювався від нього»;
Ж) «була не в лиловій, … а в чорній, низько зрізаній оксамитовій сукні, що відкривала її точені, повні плечі і груди й округлі руки з тонкою крихітною кистю. На голові у неї, в чорному волоссі, своєму без домішки, була маленька гірлянда садових квітів і така сама на чорній стрічці пояса між білими мереживами. Зачіска її була непомітна. Помітні були тільки, прикрашаючи її, ці неслухняні кучері, що завжди вибивалися на потилиці й скронях. На точеній міцній шиї була нитка перлів».
6. Паралельно до зображення любовної лінії Анни Кареніної Толстой розвиває змістовно і художно рівноцінну їй лінію:
А) сімейного життя Облонських;
Б) духовних шукань Левіна;
В) життя великого міста.
7. Після якої події Анна зізнається чоловіку, що кохає Вронського?
8. Що чоловік вимагав від Анни після її зізнання?
9. Коли Анна попросила пробачення у чоловіка?
10. В яку країну поїхали Анна і Вронський після одужання Анни?
11. Чим Вронський пожертвував заради Анни?
12. Чому Анна прагнула швидше повернутися з-за кордону у Росію?
Готуємо виступ до теми "Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії середини XIXст". Поняття про ДЕКАДАНС
Волт Вітмен - американський поет-новатор. Життєвий і творчий шлях письменника.
В.Вітмен. Збірка "Листя трави". "Пісня про себе". Звернення до вільного вірша
Читаємо й розмірковуємо:
26
Тепер я буду лише слухати,
Щоб увібрати в цю пісню усе, що чую, нехай звуки її збагатять.
Я чую бравурні співи пташок, шерех пшениці ростучої,
балачку пломінців, тріскотіння дров; що варять мені страву,
Я чую улюблений мій звук, звук людського голосу,
Чую звуки, що ринуть разом, поєднані, злиті чи один за одним,
Звуки міста і звуки, що за містом, звуки дня і ночі,
Балакучість юнаків з тими, кому вони до вподоби,
гучний регіт робочого люду за столом,
Лють розірваної дружби, хворого тихий лепет,
Суддя руки до столу притис, бліді губи виголошують
смертний вирок,
"Ра-азом!" — кричать вантажники, розвантажуючи кораблі
біля пристані, приспів матросів, що піднімають якір,
Бамкання пожежного дзвону, крик "Горить!", в одній веремії
зливаються гуркіт помп і пожежних візків
із попереджувальними дзвінками та сигнальними
вогнями,
Паровий гудок і — важко під’їздить ешелон,
Повільний марш звучить поперед колони,
що вишикувалась по двоє
(Це почесна варта якомусь небіжчику, вершки прапорів
перев’язані чорним крепом).
Я чую віолончель (це скарга юнакового серця),
Я чую корнет-а-пістон, його звуки легко влітають
у мої вуха
І збуджують солодкий до нестями біль у грудях.
Я чую хор, це велика опера,
Це ж бо справжня музика! вона мене тішить.
Мене виповнює тенор, розлогий і свіжий, мов світобудова,
Округлі губи формують звук — він рине і по вінця мене наповнює.
Я чую добре поставлене сопрано (що ж це вона співає?),
Оркестр закружляв мене по орбіті, більшій, ніж орбіта Урана,
Він добуває з мене такі поривання, що я й гадки про них
не мав,
Він — вітрила мої, я торкаю воду ногами, їх лижуть ліниві хвилі,
Мене перестрівають окрики прикрі та злі, мені спирає віддих,
Медвяним наситившись морфієм, здавилося горло в бухтах
смерті,—
Ось відпустило нарешті, щоб відчув я загадку із загадок,
Яку називають — Буття.
Шановні учні! Роботу виконуємо в зошитах і готуємося до виступу на уроці 20.02.2018
Мы все болеем болезнью, которая называется "Анна Каренина"...
http://www.cluber.com.ua/lifestyle/psihologiya-lifestyle/2018/02/myi-vse-boleem-boleznyu-kotoraya-nazyivaetsya-anna-karenina/